MATEMATİK ÖĞRETMENLERİ BUNUN BİLİNMESİNİ İSTEMİYOR!!!!!

MATEMATİK ÖĞRETMENLERİ BUNUN BİLİNMESİNİ İSTEMİYOR!!!!!

YÖNTEM

11’ in katlarında yapılan denemeler sonucunda; sayının son rakamı alınıp 10 ile çarpılıp çıkan sonuc kalan sayı ile toplanıp 2 basamaklı sonuç gelene kadar ilerlenir. Çıkan 2 basamaklı sayının da 11 ile bölünüp bölünmediğine bakılır ve bu sayede 3, 4, 5 ve daha fazla basamaklı sayıların 11 ile daha kolay bölünüp bölünmediğine bakılabilir.

Örnek;

110= 0×10+11=11( 11 ile bölünür)

231=1×10+23=33( 11 ile bölünür.)

1122=2×10+112=132=2×10+13=33 (11 ile bölünür)

2420=0×10+242=242=2×10+24=44 (11 ile bölünür)

451=1×10+45=55 (11 ile bölünür)

902=2×10+90=110=0×10+11=11 (11 ile bölünür)

1815=5×10+181=231=1×10+23=33 (11 ile bölünür).

 

Bilinmeyen ifadeyle gösterimi ise:

3 basamaklı sayılarda; abc=c×10+ab=(2 basamaklı sayı gelene kadar tekrarla).

4 basamaklı sayılarda; abcd=d×10+abc=(2 basamaklı sayı gelene kadar tekrarla).

5 basamaklı sayılarda; abcde=e×10+abcd=(2 basamaklı sayı gelene kadar tekrarla).

 

Bu sayede sayının kaç basamaklı olduğu önemsenmez yalnızca sonucun 2 basamaklı olduğu önemsenir. Bu sayede daha kolay sonucu bulmuş oluruz.



Yorum Gönder

0 Yorumlar